Or are we dancers?




Jag pratade med en vän nyss. Pratade om allt möjligt, kom tillslut in på en gammal vän till mig. En vän som inte mår så bra längre. Vi tappade kontakten för ett par år sedan och jag har inte känt att jag har behövt ta upp den kontakten igen. Vi har träffats lite då och då, pratat lite till och från, men inte kontakten vi hade ett tag. Ibland saknar jag den tiden då vi kände varandra. Oftast inte. Men nu har jag fått höra att personen inte mår bra alls, och som vanligt står jag med armarna hängandes. Vad ska jag göra? Borde jag göra något? Finns det något jag KAN göra? Egentligen vet jag att det enda jag kan göra är att själv ta kontakt. Visa att jag finns. Samtidigt känner jag att det kanske är lite lustigt att dra upp den kontakten igen. Vi har inte pratat seriöst på tre år kanske, vi vet ingenting om varandras liv längre. Typ. 

Gick upp ett ljus för mig precis, förstod just ordet handfallen.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0