Cause I ain't too proud to bow

Såg idag att en gammal klasskompis lyssnade på Ark. Vi brukade ofta bråka om ifall Ark eller Kent var bäst. Frågade vad som hänt, varför han helt plötsligt lyssnade på Ark. Han såg dem på P&L. Och jag blev så stolt. Jag har lyckats. Inte för att jag egentligen kanske hade något med det att göra. Men att få höra att någon som var helt emot dem har börjat gilla dem. Att den personen också kanske kan hitta styrka i musiken jag älskar så mycket.



Ville börja förklara hela Arkvärlden, berätta om mina fina glittervänner. Om min axel, om Linn som stod bredvid mig under sista, om tårta i ansiktet, om Sara som känns så trygg när man inte riktigt orkar, om mina bästa vänner, om varför glitter är så bra, om människor jag inte riktigt känner men blir lycklig av ändå. Förklara vilka ord i vilka låtar som ger mig den där sparken i baken så jag orkar resa mig och klara dagen. Berätta varför det är så bra att somna till Olas sommarprat. Försöka förklara de där internskämten som ingen egentligen fattar, hur länge man än förklarar. Jag är så stolt över att ha fått uppleva den här världen. Det värker i bröstet på mig. Varje dag. Inte längre av sorg. Eller jo, men inte lika ofta, inte lika starkt. Stoltheten tar över. Jag ville förklara allt det där. Kom dock fram till att han ändå inte skulle fatta, alternativt inte vara intresserad. Jag nöjer mig med att vara stolt över att han gillar musiken. Världen behåller jag för mig själv. Och är det inte så att glittret försvinner lite om man delar med för många?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh. Man vill berätta för världen hela tiden. Men jag orkar för det mesta inte. Jag vill inte säga fel och jag vet att jag ändå redan blivit totalt feltolkas. Det kanske är bra att hålla glittret för sig själv ändå. Ens egen lilla dagdröm hela tiden.

2011-10-25 @ 18:11:15
URL: http://prochaine.blogg.se/
Postat av: malin

Åh. Känner igen det där. Att bli så stolt över Arkvärlden. Och att hela tiden vilja berätta om den men samtidigt hela tiden komma på att det inte går, för ingen skulle ändå fatta. Och kanske bäst är det, för det går inte att förklara den, man måste uppleva den.



Och nu för tiden blir jag så stolt för minsta lilla grej som har med Ark eller arkvärlden att göra. Så stolt över att ha varit en del av det hela. Och så stolt över mitt favoritband

2011-10-25 @ 23:13:36
URL: http://stjarnfallet.devote.se

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0