Photoshop

Tack moderskeppet.se ! Ni är verkligen en bra hjälp!

Nu har jag suttit och glott vidare på grundkursen för photoshop. Den finns gratis på moderskeppet.se. Jag har inte kommit igenom den ännu. Sista avsnittet jag såg var med skugga och efterbelysning. Det var riktigt coolt upptäckte jag. Speciellt på konsertbilder, där min söta lilla digitalkamera hellre fokuserar blixten på huvudena framför än på människorna på scenen. Så nu har jag suttit och haft kul med det en timme.



Som den här bilden. Här har blixten hamnat på alla händer. Love och de andra på scenen blir bakgrund istället för att vara motivet jag tog kort på. Med hjälp av lite skuggning och efterbelysning blev det mycket bättre.



Det blev lite suddigt med ljuset ner, men den blev mycket bättre tycker jag. Nu är fokuset mer på Love, när han syns bättre och inte är en del av den mörka bakgrunden. Det som är synd är att jag inte lyckades mörka ner den närmsta handen, men tyckte att det blev ganska coolt sådär också.

Okej, jag är ingen expert på photoshop. Just nu håller jag på att lära mig och jag blir faktiskt nöjd med mina bilder även att de inte blir perfekta.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0