Ibiza!

För en vecka sen var jag på Ibiza. En ö utanför Spanien om ni inte hade koll på det. 

Det var fint, varmt och mysigt. Mycket sol och bad på dagarna och mysiga promenader i solnedgången. Jag brukar tycka att det är jobbigt att leva så nära människor under en längre tid, men den här gången gick det förvånansvärt bra. 



Fina, bästa pojken på gatan utanför hotellet



Mitt försök till panorama bild

Något av det bästa med ön var att det fanns Irn Bru! Läsken som jag i princip levde på i Skottland. Jag som annars inte brukar vara så mycket för läsk. Anledningen till att Irn Bru fanns var att ön var smockad med britter, antingen jobbade de eller var bara där på semester. Till en början var det trevligt, sen blev det lite enformigt. Men vi hittade en trevlig brittisk pub/nattklubb, Lineker's, där vi blev kompisar med inkastarna och "dörrvakten", de var väldigt trevliga och intresserade och bjöd på shottar. Visserligen är det deras jobb att vara trevliga, men ändå. Till och med dörrvakten var trevlig, här i Sverige brukar jag mest tycka att de är läskiga. Han på Lineker's hette Teddy, och var som en stor mysig teddybjörn. Dessutom älskade han också Irn Bru vilket gjorde honom ännu bättre. 

Egentligen gjorde vi inte så mycket mer, sista kvällen åt vi iförsig på en jättefin restaurang med mini portioner. Jag hade nog velat turista lite mera, åka runt och se på saker. Men det var jag tydligen ensam om, och ensam kostar det lite för mycket, så det blev en solsemester. Det är trevligt det med. Fast jag missade hippiemarknaden, det var tråkigt.

Resten av bilderna ligger på Flickr (jag har slutat tycka illa om Flickr bara för att, det är riktigt bra). Här är länken. http://www.flickr.com/photos/dagryn/sets/72157626619225751/ Den finns där, fast den är lila. Markera så ser du.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0