Litterär frukost

Imorse var jag och lyssnade på Bob Hansson på Linköpings bibliotek. Det var väldigt intressant. Kulturtanter och "tygjacksungdomar". Tygjacksungdomar som jag är så avundsjuk på. De är så snygga och verkar vara så intressanta. Jag vill vara en tygjacksungdom. Och när jag läser det ordet ser jag bara att det står tuggummi. Hm. Iallafall så var Bob väldigt intressant, han pratade om val och att han inte gillar val. Väljer man en sak väljer man bort så många andra alternativ. Han pratade också om att det är svårt att följa sitt hjärta, vi följer nästan alltid hjärnan (som består av 80% fett och vatten). Som att fett och vatten skulle vara smartare än hjärtat. 
Det var väldigt roligt att lyssna på honom, han växlade snabbt mellan fundersam och lite halvt mumlande till höga skratt och snuskiga metaforer. Det var kul. 

Nu har jag suttit och klurat lite på mitt engelska tal som jag fortfarande inte har hållit. Men jag ska göra det på tisdag, hoppas jag. Den här veckan ska jag faktiskt inte skolka något. Jag har visst missat en del. Nu ska jag egentligen kika lite på kalkyler och andra bilagor till våran rapport, men jag fastnade visst på andra ställen. Ska kolla det snart.

Pappa fyller år idag också, och farmor, farfar och farbror är här. Mysigt.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0