Fynd?

Jag tittade igenom gamla dokument och hittade texter jag inte minns att jag har skrivit. Texter som var tvungna att komma ut, men inte fick plats någonstans. En var lite intressant. Början på något tror jag. Men känns ganska avslutad ändå. Ni får läsa den, varsågoda.

Jag vet inte ens om jag har skrivit den, eller om jag har kopierat den från någonstans. Men ändå.

-          Det är kallt ute ikväll.

-          Mm…

Mer än så blev det inte sagt den kvällen. Precis som alla andra kvällar. De hade varsitt liv, levde sida vid sida. Men inte med varandra. Första förälskelsen var sedan länge förbi. Knappt att det fanns någon kärlek alls kvar längre. De tyckte om att veta att den andra gick bredvid även om de inte hade något gemensamt längre. Bara barnen. De höll ihop för att det inte fanns någon anledning att inte göra det.



Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0