Nått som liknar Shangri La

Stiko Per Larsson är grymt bra. Jag älskar hans röst, hans texter, musiken. Det är jättemysigt. 

Jag har tänkt mycket senaste tiden på att bli irriterad och arg. Man kan alltid välja om man vill bli irriterad eller låta det vara. Ofta väljer jag utan att tänka att bli irriterad. På senare tid har jag upptäckt att jag kan välja att låta bli. Är det verkligen värt att slösa energi på det? Oftast inte. Oftast är det bara skitsaker. Väljer man bort irritationen sparar man energin till något bättre, att glädjas och må bra. För man mår inte bra av att vara arg hela tiden. 

Det är mycket på Internet som jag har stört mig på på sistone, blivit arg och irriterad. Vissa bloggar och så. Därför har jag kommit fram till att jag inte ska läsa de bloggarna och vad de skriver på andra ställen, för att inte lockas att bli arg. Det är inte värt det.

Jag börjar förresten tro att jag kanske börjar bli glutenintollerant. Hjälp, det får inte hända. Jag har redan tillräckligt som talar emot mig för att bli bagare.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0