Hey modern days

Något som jag tycker är obehagligt är att hälsa på personer. Jag vet inte riktigt när man ska börja hälsa eller hur man ska hälsa. Om jag har träffat en person en gång, genom en kompis eller vad som, då vet jag inte riktigt om jag borde hälsa, för vi känner ju inte varandra, men jag kanske borde hälsa ändå, för vi har ju trots allt träffats. Istället stirrar jag bara på personen och sen vänder bort blicken. Låtsas som att jag inte känner igen människan. 

Sen om det är någon som jag ska hälsa på så vet jag inte om det bara är hälsa och gå vidare eller om jag måste stanna, kanske kramas också. Att krama okända eller halvokända människor är också läskigt. Eller det där med pussa kinden. Det inkräktar på mitt revir otroligt mycket. 

Det är ett mysterium hur man ska hälsa och hur mycket man ska hälsa. Jag tycker det är obehagligt och uppfattas antagligen som ganska tjurig, men det är bara för att jag inte vet och inte vill inkräkta på någons revir.

Hej rörigt inlägg med mycket tankar.

Kommentarer
Postat av: Elise

Tycker du det är obehagligt med kindpussar och sånt skall du inte komma hit...:P

Kolla eliseskriveravsig btw.

2011-02-01 @ 03:37:03
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0