Den unge Werthers lidanden

Nu är jag ensam hemma. Det är tyst, jag har inte ens på musik. Det är så skönt, bara få vara själv ett tag. Jag njuter av min ensamhet. Egentligen finns det massor jag borde göra, men det får vänta. Det är skönt att bara sitta och inte göra någonting speciellt. 

Igår började förresten Bageri C, eller gesällkursen som den kallas ibland. Det kommer bli som ett gesällprov utan gesällbrev typ. Jag tror att det kommer bli bra, mycket jobb, men bra som sagt. Vi hade bara teori och gick igenom massa saker igår, och jag gillar min klass. Verkligen. Det kommer bli tråkigt att sluta. Här hör jag hemma. Skojar, flamsar, skrattar, är seriösa. Jag bara älskar det. Det är nog enda gången jag känt mig riktigt hemma i en klass.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0