Copyright!

Något av det töntigaste jag vet är alla som ska vara överseriösa på sina bloggar som säkert bara blir lästa av deras vänner. "Copyright på både bilder och text! Inget får användas utan min tillåtelse!" Herregud, hur höra tankar har vissa om sig själva? Och hur låga tankar har de om sina vänner? Det ser bara töntigt ut. Moderskeppet är en sida om photoshop som jag rekommenderar starkt, i en video där pratar Matthias om hur illa han tycker om folk som skriver copyright stort och tydligt över bilden. "Det är ungefär som i lågstadiet när man hade gjort en fin ljusstake och sen ristar man in sitt namn med brännpenna och så är hela den fina ljusstaken förstörd." Typ. Jag tycker att han har helt rätt. Fast vi skrev våra namn under sakerna vi gjorde för att det inte skulle synas.

Annars har jag en tråkig fredagkväll. Ont i magen och fryser, väntar på att få sova så att det blir imorgon. Ändå gillar jag det här lite. Dessutom måste jag skriva planering till skolan. The Ark har lagt ut en spellista på sin hemsida, den är mysig.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0