Skottland

Jag har bestämt mig för att skriva allt vi gör här i bloggen, så får jag utgå från här när jag gör alla efter-uppgifter. Så bloggen kommer att vara full med information om vad vi gjort, men mindre fylld med lustiga tankar. Kanske en bra omväxling.

I söndags kväll var vi på middag hos Alan och Jan och deras söner. Det var väldigt mysigt och vi hade trevligt. Fick smaka whiskey, det var ingenting för mig. Dock var jag väldigt trött och orkade inte riktigt hänga med i samtalet.

Igår var första gången vi var inne i bageriet, fast bara för att titta hur det ser ut. Väldigt stort med stora ytor. Alan berättade också lite historia bakom företaget, visade bilder på den första butiken, en bok med vad som sålts från 1870-talet och sånt. Han hade ett penntroll i sitt kontor också. Med rött hår. 
Efter det hälsade vi på i en butik i Lundin Links. Det var med både kött och bageriprodukter. En väldigt fin butik och alla var trevliga. Hela företaget verkar vara så familjärt, och Alan verkar känna alla sina anställda. När vi var i butiken hoppade han in bakom disken och hjälpte till att betjäna några kunder, så de skulle slippa vänta. Gulligt gjort, skulle aldrig hända i Sverige. Efter det fick vi ledigt och vi åkte och shoppade lite i Kircaldy. Jag hittade nagellack för 1 pund styck, ett par skor och örhängen.

Idag har vi varit i bageriet, började klockan sex och slutade tolv. Vi fick doppa donut's, rosor i sockerpasta och påbörjade "sponge wedding cake". De har väldigt tjocka lager med marsipan och sockerpasta på sina tårtor, tveksamt om de är speciellt goda. Men fina är de.

Nu ska jag och Erika gå ner till centrumet och kika lite och så blir det en tidig kväll, för vi börjar klockan fyra imorgon. Jag kanske lägger upp lite bilder ikväll också.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0