Sista veckan

I söndags "hade vi vårat te" hos våran chef. Det var mysigt, och gott. Kallt var det också, men det har jag börjat vänja mig vid att det är överallt i det här landet. Jag har verkligen börjat gilla familjen Stuart, de är så trevliga och tar hand om oss så himla bra.

I måndags var vi lediga, då åkte vi till St Andrews. Liten, ganska mysig stad. Det hände inte så mycket där, men de hade iallafall köttbullar på Subway där. På eftermiddagen åkte vi till Cupar, där vi har bott i två nätter. Vi bytte bageri med Hanna och Natalie. Det var kul, annorlunda från Stuart's, men bra. Vi fick leka med choklad och göra praliner. Mycket mindre kladdigt jämfört med skolan, här hade de ju riktiga grejer. 

Vi började klockan fyra på morgonen, och de här dagarna har det varit jobbigt att gå upp, även att jag har kommit i säng mycket tidigare än jag brukar. Men iallafall, i tisdags var vi bara i konditoriet, jag fick spritsa vaniljkräm på wienerbröd (eller liknande) och sätta på jordgubbar samt ringla jordgubbsklet på. När jag var klar med det doppade och dekorerade jag och Gretha "gingermen", som pepparkaksgubbar med choklad typ. Fulare än hos Stuart's. Efter frukosten skar jag mig i handen tre gånger. Smart gjort! 

Idag började jag med att fylla munkar med vanilkräm, sjukt kul! Det var en maskin som man gjorde det med. Sen fick jag plutta körsbär på empire biscuits och sätta marsipanband runt frukttårtor, uppkallade efter någon med en hatt med massa frukt i. Efter frukosten fick vi gå in i bageriet och hjälpa till med oatcakes, jeej vad kul! Inte, vi kavlade ut dem för hand, vilket tar jättelång tid. Sen fick jag göra muffins, eller lägga i smet i formar. Med hjälp av en glasskopa! Glasskopor är bra till mycket. Och så satte jag och Gretha kakor på plåtar. Mindre kul.

På eftermiddagen kom Alan och hämtade tillbaka oss igen, kändes lite som att komma hem. Till middag åt vi pizza, svensk pizza är godare. Nu har jag börjat packa väskan liten, jag är lite orolig över vikten. Men det ska nog gå bra.


Ruin i St Andrews


Den svenska maskinen!


Kul skylt.

Nu ska jag sova, förlåt för egentligen ganska tråkigt inlägg. Men det är egentligen kom ihåg för mig. Ouwi

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0