Hemma i vardagen

Ja, nu är vi hemma i vardagen igen. På ett sätt skönt, på ett sätt tråkigt. Vi har haft så kul, och vi har längtat hem så mycket. När vi väl skulle lämna Skottland var känslorna blandade. Dels ville vi hem, träffa familj, vänner och pojkvänner. Men i Skottland har vi haft så roligt, de som har tagit hand om oss har varit så himla snälla och gulliga, dessutom har man kunnat skjuta bort allt man egentligen borde göra. Så nu sitter jag här och har massor att göra. Men det var planerat, den här veckan är avsatt till att hinna ifatt med allt. Som tur är har de andra haft praktik hela veckorna nästan så vi har typ bara missat tre ämnen plus projektet. Ett prov, en dagbok, två kapitel, en jävla massa jobb.

Jag ångrar inte någonstans att jag åkte till Skottland, det har varit värt allt jobb och alla jobbiga känslor. För nu har jag ett minne för livet, en upplevelse som har gett mig så himla mycket. Det var mycket som var jobbigt, vara ifrån Andreé, bo tillsammans med människor som man inte är riktigt van vid, anpassa sig, bo i en resväska, gå upp klockan tre. Men allt det jobbiga ledde till många fantastiska minnen och oförglömliga stunder. 

Tack så mycket för den här resan. Det var så värt det att åka till Skottland!

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0