Edinburgh

Ja, det där med att uppdatera. Go girl!

Jag har berättat fram till i tisdags. Så, vad har hänt sen dess. Vi har lyckats komma in lite i rutinerna i konditoriet och alla är jättegulliga där. Alla är så speciella och söta på sitt sätt. Vi har fått göra klart tårtorna som vi började på i tisdags, satte dit rosor, band runt om, blad och har skrivit på dem. De blev faktiskt fina. Sen har vi börjat på en ny tårta, som är fykantig som vi stryker upp med "royal icing", inte lika fint kanske.

Jag har fått smaka på sausage roll också. Spännande. Annars har vi fått packa mycket, de gör inte så mycket från början till slut, utan kakor m.m. kommer in färdigbakt så dekorerar man bara och sånt där inne. De har mycket glasyr, på nästan allting. Lite för sött tycker jag. Och så har de mycket kokos, det har de också på nästan allting. Igår testade vi förresten att göra kärleksmums, det blev ganska uppskattat tror jag. Eller hoppas jag, annars ljög de för oss.

Idag har vi varit i Edinburgh, shoppat, ätit och gått runt mycket. Det är en väldigt fin stad. Mycket kiltar överallt och mycket trevliga människor. Jag gillar Skottland. Nu på kvällen har jag pratat med Elise och Andreé. Det var bra båda. Jag saknar dem väldigt mycket. Och många andra också. Det är det jobbigaste med att vara borta.

Nu tror jag att jag ska se på the boat that rocked som jag köpte för tre pund idag. Eller så sover jag, det är ungefär samma sak. Se på film och sova. Ingen skillnad.

Imorgon lägger jag upp bilder.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0