Butik!

Imorgon ska jag få vara i en butik igen. Jej! Det ska bli kul. Fast lite läskigt, eftersom att jag ska vara ensam och det inte är samma som förra gången. Men det går nog bra ändå. 

Idag gjorde jag och Erika chokladbollar. Fast de hade inte havregryn (!), så vi fick ta veteflingor istället. Det gick det med, det blev bara lite elastiskare. Plus att vi har gjort allt som vi brukar göra. Fast de har tappat hoppet om att vi ska lära oss att få på frostingen på Donut's tror jag. Vi får iallafall inte hjälpa till med det längre. Höhö. 

Trodde att jag inte skrivit någon sen i lördags. Men jag skrev i måndags. Som så många gånger innan råkade jag trycka på fel knapp och sparade det bara som utkast. Duktig flicka. 

Tisdagens praktik var som alla andra dagar, förutom att jag och Gretha fick gå iväg till charken ett tag. Det var riktigt tråkigt. VI fick packa äcklig typ skinka. Och så fick vi smaka på kotunga. Det smakade inget speciellt. Salt. Fast jag smakade inte så mycket egentligen. När vi slutat åkte vi och hälsade på Hanna och Natalie i Cupar. Det var trevligt, vi åt på en nästan nyöppnad italiensk restaurang och så fick jag massage av Hanna. Det var skönt.

Igår var Gretha i en butik, så jag och Erika var själva i konditoriet. Det var också som vanligt. När vi slutade gick vi och pratade med våran chef. Vi fick höra planerna för nästa vecka och så tittade vi lite i några böcker, en med sockerskulpturer och lite bakböcker. Det var häftigt. Erika och jag handlade lite mat. Sen gick vi hem och sov resten av kvällen. Vi fick mat här också förresten. Vårrullar och potatis. Ingen höjdare. Eller vårrullarna var goda.

Nu ska jag snart gå och möta Hanna och Natalie som kommer och hälsar på oss. Vi ska gå och äta och kika lite i butikerna. Erika är sjuk så hon stannar här och sover. Gretha slutar vid tre så vi ska möta henne då.

Hemlängtan är inte lika farlig nu. För nu har mer än halva tiden gått och nedräkningen har börjat. Det är lättare då, när man kan räkna ner och känner att man faktiskt kommer komma hem någon gång. Istället har jag kommit på att jag kommer sakna alla söta människor på bageriet. Så himla mysiga. Jag trivs verkligen där. Även att jag saknar mitt Sverige. Där allt är som jag vet att det är. 

Ja, jag ska försöka lägga ut lite fler bilder också.

Kommentarer
Postat av: Elise

Känns kanske som att du som jag kommit fram till att även om det är underbart att besöka och se andra länder så kommer man också fram till att Sverige är ett bra land att bo i trots allt, det är fosterlandet och därmed tryggt...?



Elastiskare är inte ett ord, det heter mer elastiska.

2010-10-14 @ 23:32:12
URL: http://nagotavenmusikaliskallater.blogg.se/
Postat av: LANJA - www.lanjas.blogg.se

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja - mer läsare på diren!



Bloggade föresten om din blogg :)



http://Lanjas.blogg.se

2010-10-17 @ 00:27:54
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Rosa

sv: Ja, tack, det var lite vad jag sökte efter men inte kom på igår (:



Har han? Har inte tänkt på det...



Hoppas att du har det bra, trots hemlängtan!! :D

2010-10-17 @ 09:10:37
URL: http://enrosagnu.blogg.se/
Postat av: Ida

jag åt en jätte skum chokladboll här om dan.. den var smörig och slät.. man blir förvirrad då man köper en chokladboll och förväntar sig att den ska smaka som den brukar så smakar den bara konstigt.. mina problem är stora ibland. Det är bra att du trivs. För då blir jag lite glad, trots att jag saknar dig :)

2010-10-18 @ 19:50:56

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0