Dag 1 - Om mig

Jag heter Linnéa, är 18 år, försöker bli bagare, bor på landet och har världens finaste pojkvän. När jag blir stor vill jag flytta till Göteborg, men först ska jag plugga i Kristianstad. Efter det är jag stor.

I mitt liv har jag några förebilder, människor som inspirerar mig. En av dem är Grynet, en tv profil från SVT. Hon älskar rosa, är galen, blir imponerad av små saker och kämpar för homosexuellas rättigheter. Visserligen är hon en karaktär, spelad utav Elin Ek, men Grynet är en bild av hur jag skulle vilja vara. Fast inte lika mycket rosa.

Några andra är självklart The Ark. De har fått mig upp på fötter. Deras musik, och alla intervjuer inspirerar mig till att våga tro på mig själv och våga lita på andra människor. Det finns hemskheter överallt, men det finns något gott hos alla. De motiverar mig till att gå min egen väg, och hade jag inte lyssnat så mycket på The Ark hade jag nog inte valt utbildningen jag går nu.




Det där kanske inte handlade om mig riktigt, men det är något man måste veta om mig. Jag har två vänner, som bor alldeles för långt ifrån mig. Vi tre är utspridda över hela landet. Och jag tycker att det är förvånande, jag är väldigt asocial och har väldigt svårt att prata med folk, särskilt när det är över Internet eller telefon. Men det är de två personer som jag pratar mest med. Nästan.

Egentligen är jag väldigt blyg, jag tycker att det är jobbigt att ta kontakt. Och jag har väldigt dåligt självförtroende. Jag har svårt för att göra saker halvfärdiga. Ska jag göra något så ska jag göra det ordentligt. Jag kan inte bara skita i saker och jag måste planera. Planering är viktigt för mig. Jag har länge drömt om att bli mer spontan, men jag kan inte det. Då stöter jag bara på problem. Spontanitet för mig innebär bara en väldigt stor och tung väska som jag släpar runt på.

Kommentarer
Postat av: Elise

Det där sista stycket skulle kunna vara jag :O

Fatta att vi bara kommer att flytta längre ifrån varandra nästa år också...

men hjälp vad glad jag är att jag har er <3

2010-11-29 @ 22:36:50
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag älskar er!

2010-12-02 @ 19:13:34

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0