Tyskland

Idag är sista dagen i Tyskland, hos pappas farbror. Tidigt imorgon åker vi hemåt. Tveksamt om vi får plats. Det är lite delat om det är skönt eller ledsamt att åka hem imorgon. Jag saknar Andreé och alla andra sjukt mycket, men det är otroligt mysigt och så underbara människor här i Tyskland. Jag hoppas att jag kommer komma tillbaka hit snart igen. 

Tyskland är ett fantastiskt land, de har milka, New Yorker, Pimkie och alkohol. Haha, det där lät inte så bra. Det är svårt att förklara vad, men det är så himla trevligt alltihopa. Idag var vi på torgmarknaden som är varje lördag, stora stånd (citat Kvarteret Skatan: "det är ett ganska stort stånd du har...") med massa färsk frukt och grönsaker, charkuteri varor och massa bröd och kaffebröd. Så himla underbart. Jag kan gå och titta i timmar. Dessutom massa annat krimskrams som blommor, smycken och potatisskalare. 

På kvällen igår åkte vi iväg till en semesterort som heter Büsum. En jättemysig liten hamnstad, fullt med folk redan nu. Där satte vi oss på ett svindyrt ställe och åt glass och drack bananjuice, eller jag gjorde. De andra drack öl. Allt detta öl, hela tiden öl, öl och ännu mera öl.
Nu är det snart dags för mat, mmmm!

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0