Förändringarnas drottning- rädd för att fastna

Igår kom jag på varför jag älskar våren så mycket. Eller jag älskar att se första snön falla också. Och höstens vackra färger. Det enda som jag inte tänker så mycket på är övergången mellan vår och sommar. Men de är så lika, så det märks inte.  Det blir bara lite varmare. Det jag tänkte komma till var att jag tror jag vet varför jag älskar att se våren krypa fram ur vintern eller se vintern lägga sig över hösten. Jag har alltid varit rädd för att bli kvar, för att fastna och jag blir snabbt uttråkad. Jag vill att det ska vara nytt hela tiden, börjar jag med ett projekt slutar jag oftast mitt i för att jag tröttnar. Har läst någonstans att det är typiskt för vädurar.

Och det här inlägget blev typ tusen gånger sämre än jag tänkte när jag gick och funderade på det på väg från praktiken igår. Måste lära mig att skriva ner direkt. Tänk tänk. Men jag är rädd för vardagen, rädd för det vanliga och gråa. Jag älskar färg, nya påhitt och förändringar. Fast det stämmer inte heller jämt. Vissa rutiner kan jag inte leva utan, vissa saker vill jag ska vara som de alltid har varit och jag har mest svarta kläder. Fast svart är iallafall inte grått. Så okej då. Kanske är det riktigare att säga att jag är rädd för att jag inte ska ha hunnit med något i mitt liv. Jag är rädd för att framtiden ska fastna i startgroparna.

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag tror vi strävar efter förändring, för det verkar mer spännande än det vi har nu. Men när vi väl kommer dit så söker vi rutin. Människan är en konstig varelse.

2010-03-18 @ 10:26:42
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0