Barn

Inatt drömde jag att jag fick barn. Det var jättelustigt och jätteverkligt. Jag fattade inte riktigt varför, för jag hade inte märkt att jag var gravid förrän det var någon månad kvar av graviditeten. Men det lustigaste var att jag inte var rädd eller tyckte att det var jobbigt. Jag har egentligen ganska stor skräck när det gäller småbarn. Men den ungen var det finaste jag hade sett och jag älskade henne otroligt mycket. Jag ville aldrig säga att jag hade ett namn på henne, för jag visste inte vad hon skulle heta. Hon var väldigt ljus, med ljusa fjun på huvudet och blå ögon. Så namnet jag hade på tungan tyckte jag inte passade riktigt. Men hade jag inte vaknat skulle hon nog få heta Ronja iallafall.

Det var som att jag skulle ha fått barn nu, för det var vår och jag hade fått löfte om sommarjobb. Och jag gick och grubblade på hur jag skulle göra med det, kunde jag ha med mitt barn till jobbet? Eller skulle det gå att lämna henne på dagis redan då? Jag minns två scener från drömmen, jag satt på Tranås tåget till skolan. Med alla i min klass, och båda gångerna var jag tvungen att gå och byta blöja på mitt barn.


Jag har alltid sagt att skulle jag bli gravid nu tänker jag göra abort. Men nu tror jag inte att jag skulle kunna göra det längre. Det skulle nog inte gå...

Kommentarer
Postat av: tovve

Gissa vrf jag började äta p-piller tidigt... För jag visste inte om jag skulle klara av att göra abort. Mn jag vill också ha barn. Gärna nu :P Mn jag tänker inte skaffa mig några för jag vill inte förstöra varken barnets liv elr mitt >.<

2010-04-08 @ 19:32:59
URL: http://tovvefiis.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0