Whatever happened to the funky race?

Jag vet inte vad som har hänt. Men jag mår inte bra. Jag är bara bitter och vill gå och gömma mig. Idag, midsommar, vill jag gå och gömma mig, ligga och titta på film hela dagen och kvällen. Inte umgås med folk, dansa runt en töntig midsommarstång m.m.

Bitter och sur. Vill knappt ens till Borlänge nu. Och dit har jag längtat i ett år. Idag är det förresten ett år sedan Michael Jackson dog. Jag minns den morgonen. Mikaela hade vaknat och lagt sig utanför tältet, jag vaknade av hennes mobil. Det var hennes pappa som ringde, pratade lite allmänt och berättade att han var död. En artist som jag aldrig brytt mig speciellt mycket om, men det lät konstigt att han skulle vara död. Han är ju som Gud, Madonna och Foppa, de har alltid funnits och kommer alltid göra. Tydligen inte. Men jag tror inte att Madonna någonsin kommer dö, eller fundera på att lägga ner sin karriär.

Nu ska jag gå och hjälpa till med förberedelserna till idag. Inte för att jag vill men för att jag är vaken och det är dumt att sitta vid datorn när andra sliter.

Kommentarer
Postat av: Elise

Fast jag är oftast deprimerad vid högtider. Igår var ett undantag, men julafton är jag ofta jättedeppig. Jag tror det är lite för att alla förväntar sig att man skall vara så himla glad då, men är man inte det får man sån prestationsångest att man bara blir ännu deppigare. Om du fattar vad jag menar...

2010-06-26 @ 22:06:23

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0