Trött

Jag är fortfarande trött. Jag har inte ork att vila. Sitta och ta det lugnt. Nej, det är ingenting för mig. Det har jag inte tid med. Sist jag hade tid för mig själv bakade jag så mycket jag hann, den här gången, eller Andreé är här, målar jag om mitt rum. Snacka om att jag har tagit mig vatten över huvudet. Det är verkligen mer än jag klarar av. Och det känns riktigt dumt att ställa in att träffa kompisar som jag inte träffat så mycket i sommar. Men det här måste avslutas först. Annars kommer det aldrig bli klart, förlåt. 

När jag blir vuxen kommer jag nog bli en sån som köper ett hus ute i skogen för att få gömma mig några veckor på semestern. Jag skulle vilja kunna göra det nu. Åka iväg och bara vara för mig själv. Tyvärr tröttnar jag på det nästan direkt, eftersom att jag inte kan ta det lugnt. Jag måste nog tvinga mig till att sitta still. Men tänk så skönt att åka ut till ett litet hus i skogen alldeles ensam, någon som kommer och hälsar på då och då, åka in till ett litet samhälle och handla mat och bara känna hur krafterna och energin kommer tillbaka. Vad underbart det skulle vara!

Nu ska jag hasa ner i sängen, precis vid soffan och se på film med min fina, fina Andreé :)

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0