I år ska det bli ett må bra år

I vår släpper The Ark nytt album. I sommar ska jag till Peace and Love och Hultan. Jag ska få gå på The Ark konsert, jag ska se Markus Krunegård. Jag fyller 18. Förhoppningsvis ska jag ha praktik i Skottland. Det här ska bli ett bra år.

Förutom att jag redan har en massa roliga saker planerade ska jag jobba med att försöka må bra. Så snart jag får råd ska jag köpa ett gym-kort och börja träna. För det har jag märkt, att när jag börjar träna regelbundet mår jag bättre. Förutom att jag slutar äta så mycket godis och börjar äta bättre mat, blir jag mycket gladare och piggare. Det märks direkt tycker jag.

Jag har ganska dåligt självförtroende och självkänsla. Ofta hatar jag mig själv. Skäms, är blyg. Vågar inte riktigt. Jag ska lära mig att våga. Visa att jag klarar mer än jag tror. Bli kvitt mina fobier. Och börja bli trygg i mig själv. Idag flackar min blick fram och tillbaka, tittar hur alla andra gör, tittar så ingen tittar konstigt på mig, inte göra fel, inte göra fel, göra rätt, måste göra rätt. Jag måste lära mig att misslyckas. Lära mig att det inte är farligt att inte kunna allt. Att inte veta allt om allt. Jag är snart 18 år, det finns ingen möjlighet i världen att jag skulle kunna veta allt och klara av allt.

Jag ser fram emot det här året, det här året verar bara se ljusare och ljusare ut. Det här kommer bli bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det kommer verkligen bli ett bra The Ark år^^



Det låter spännande att ha praktik i Skottland, vad ska du göra där?:)

2010-01-09 @ 10:02:48
URL: http://kestrels.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi ska göra detta till det bästa året. You know the summer of 010. (skriver man så??)



Du är guld.<3

2010-01-09 @ 10:28:07
URL: http://justanotherfool.blogg.se/
Postat av: Rosa

The Ark-året är efterlängtat! Angelheads träff kanske? :)



Vi verkar vara väldigt lika. Jag är också blyg, vågar inte riktigt, känner igen mig mycket i det du skriver i det stycket. Kämpa på, chansa och våga vinna. För du verkar vara en riktigt härlig människa! :)



sv: Jaså, stationen i Gävle är väl inte roligaste stället kanske... Jag bor ju ute på landet, typ 5 mil ifrån Gävle, men dit tåg kanske åkte förbi i mina hemtrakter (: Pengar tillbaka är alltid bra, man känner sig liksom lite rikare då! Hoppas att du hade det bra, (i Boden var du va?).

2010-01-09 @ 23:56:51
URL: http://enrosagnu.blogg.se/
Postat av: Rosa

sv: Ja, det skulle vara jättekul! Är turnéplanen klar?! Har inte sett den?



Precis, The Ark hjälper till jättemycket! Utan dem skulle allt vara ännu krångligare och jobbigare (och jag kan inte sluta glädjas åt att jag har berättat det för Ola!)

2010-01-10 @ 23:10:11
URL: http://enrosagnu.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0