Framtiden är snart nutiden

Nerskrivet på vägen till skolan imorse.

När jag var hos Ida pratade vi mycket om framtiden. Vad som ska hända efter gymnasiet. Vi kom fram till att vi ska flytta ner till Göteborg. För Göteborg är en fin stad. Mycket av det fina är i och för sig Elise, så vi får hoppas att hon vill bo med oss!
Iallafall pratade vi mycket om hur vi vill att våra liv ska se ut. Vi ska ha en mysig lägenhet med massa kuddar och filtar. Och dricka stora koppar te. Riktigt stora koppar. Som man kan köra ner hela ansiktet i och bränna sig på näsan. Vi ska nästan bara använda kjolar. Eller, vi ska inte använda jeans. Självklart ska vi ha tröjor och sånt också. Höhö.
Vi kom fram till att vi vill bo tillsammans, för vi har svårt att stå ut med annat folk en längre tid. Men tillsammans trivs vi.
Det är så med Angelheads. De är lätta att umgås med. Iallafall de jag har träffat. Vi tänker på ungefär samma sätt. Vi har samma humor. Ingen annan förstår det roliga med att svara JAAAAA! på en fråga. Eller bara säga nää Ola. Och folk tittar konstigt på en när man helt plötsligt utropar att "Jag är en rododendron!" (Kan meddela att Google Chrome tyckte att jag skulle ändra rododendron till drogberoende..) Eller säga ronk, ronk!
Jag kan inte sitta och filosofera över livet lika mycket med någon som inte är ett angelhead. Angelheads är bra människor. Man trivs med sånna. Lär känna en sån om du kan.

Ida, ett och ett halvt år kvar. Vi klarar det här, för vi har träffat Ola Salo!

Kommentarer
Postat av: Ida

Håå.. och dra upp fötterna i soffan och dricka stora koppar te och filosofera. Sen ska vi kissa mycket.. eller man blir väldig kissig av te har jag upptäckt.



Det är tanken på framtiden(ialla fall våran framtid) som får mig att stå ut här.



Och det är faktist jag som säger echo!

2010-01-25 @ 20:08:25
URL: http://justanotherfool.blogg.se/
Postat av: Rosa

2010-01-25 @ 23:40:17
URL: http://olas
Postat av: Rosa

Vad härligt det låter! Det där med "För vi har träffat Ola Salo" ska jag tänka på mera... :)



sv: Tack, det har jag inte tänkt på! Ärligt talat kommer jag inte riktigt ihåg det heller... Inte så mkt att jag kan ta med det i analysen. Min video har ju gått sönder nu x) (otur känner jag, först blev jag av med engelska versionen och nu funkar inte videon). Så nu får papsen laga den...

2010-01-25 @ 23:43:20
URL: http://olasalosuperstar.blogg,se
Postat av: Elise

Jag kommer och bor hos er när jag pluggat klart i Ö-sund ;) Så ni får hålla plats åt mig :)

Det stämmer allt du skriver, jag vill ägna livet åt angelheads, för jag är trött på alla andra...

2010-01-27 @ 13:39:14
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/
Postat av: Emma

Man kan klara nästan allt, bara man träffat Ola Salo ;D

2010-01-30 @ 11:12:09
URL: http://www.arkark.devote.se

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0