Let your body decide

Jag förstår nu. Jag förstår vad han menar. Den där ilningen längs ryggmärgen. När kroppen bestämmer vad som ska hända. Som att det klipps av till hjärnan och kroppen fortsätter ensam. För att kroppen vet att det är det enda rätta att göra. Hjärnan är inte tillräckligt kvick för att hinna med att förstå vad som ska hända och hur den ska reagera. Då tar kroppen över och bestämmer själv.

Jag dansar nästan aldrig, mera för att jag bara inte gör det än för att jag är emot det, så det är inte där jag får den där ilningen. Jag kan känna den lite då och då. När jag såg dig i skolan, vi gick emot varandra och jag visste att vi skulle kramas och en puss. Jag visste. Kanske är det fel att säga att hjärnan inte vet vad som ska hända, det gör den, men den vet inte hur det ska hända. Det var svårt att förklara. Men jag vet att det är den där ilningen som Ola pratar om. Som jag känner. Bara att jag inte dansar. Jag är påväg in i din famn. Mysiga, varma famn. Där min kropp passar så bra, tätt emot din.

Kommentarer
Postat av: Elise

Gullig du är <3



Jag kom på i lördags att det kan vara ganska kul och dansa. Jag har aldrig gillat det innan, men på ett trångt dansgolv med bra musik och härliga tankar i skallen kunde t.o.m. jag känna av ilning i ryggmärgen.



Puss!

2010-02-03 @ 12:01:15
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0