Dag 5 - Vad är kärlek?

Jag har haft annat för mig i helgen och har därför inte skrivit. Inte för att någon bryr sig. Men men.

Ja, vad är kärlek? Jag kommer att tänka på ett citat av Jonas Gardell. "Ett förhållande ska inte byggas på något så bräckligt som kärlek. Det ska byggas på ... och hållhakar"

Kanske är det så, att förhållanden inte kan överleva med hjälp av enbart kärlek. "Kärlek övervinner allt". Nä. Egentligen är det rent ut sagt skitjobbigt att älska någon. Men aldrig att jag skulle vilja vara utan den, kärleken. För är det inte så, att är det inte lite jobbigt så kan det inte bli bättre än bra?

Vad är det då som gör att vi inte kan leva utan den, men knappt leva med den? Säg det. Jag har nog inget riktigt svar på det. Men det finns nog ingen som kan göra mig så lycklig, och göra mig så ledsen. 

Vilket smart inlägg utan förvirring.

Kommentarer
Postat av: Elise

2010-12-05 @ 21:12:09
Postat av: Elise

Bara för att än en gång relatera till Ola; det är väll som han säger i filmen. Närhet är skitläskigt, det är så läskigt för att det är det vi allra mest vill ha.

2010-12-05 @ 21:13:20
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0