Dag 13 - Den här veckan

Den här veckan har varit som vanligt, fast så olik alla andra. Som vanligt för att jag har varit mera borta än hemma, ovanlig eftersom att jag har fått ett av de värsta beskeden och för att det är advent.

I tisdags såg vi Blood Diamond på samhällskunskapen, den var ganska intressant. Jobbig.

I onsdags fick jag veta att The Ark lägger av. Min värld rasade lite då, de skulle ju alltid finnas där för mig. Samtidigt, ju längre tiden går så ser jag hur självklart det egentligen är. Hela tiden sen efter PFTW har det egentligen kännts som att det varit sista stunden. Sista skivan och turnén var lite halvdan. Det var Ark, men inte på högvarv. 

Jag läste en krönika, och efter den känndes det så självklart egentligen. När de kom, då behövdes de och öppnade upp en värld som var öppen för allt. Under The Arks storhetstid har världen förändrats och nu är det okej att vara den man är. Eller ingen höjer åtminstone på ögonbrynen när någon står och fjantar sig på scenen så som The Ark har gjort. 

Det var ett jobbigt besked, men samtidigt var det rätt.

Resten av veckan har inte hänt så speciellt mycket, det är en fylla år vecka. I fredags mös jag hos Andreé, men det har jag skrivit. Idag firade vi farfars och farbrors födelsedagar med att gå ut på restaurang. Det var trevligt och gott, men kallt. 

Nu ska jag packa en massa till nästa vecka, för jag ska vara borta nästan hela den här veckan också. Jeej... Sova också, det gillar jag. Sen är den här veckan slut.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0