Första skoldagen

25 minuter var jag i skolan igår. Idag var jag ledig. Det gick bra att cykla in igår, det var mest skönt. När jag cyklade iväg till skolan från Andreé blev jag smått nervös, jag vet inte riktigt varför, antagligen för att jag nästan alltid blir nervös. Men sen blev det ganska intressant att träffa alla. Det var som vanligt, som att ingen tid alls hade gått. 

Eftersom att jag var ledig idag passade jag på att sova hos Andreé, jag sov mest men det var mysigt. Imorse blev vi väckta av att Andreés mamma kom in med den nya hunden som de är dagmatte åt. Världens sötaste lilla hund, hela eftermiddagen låg hon och sov i mitt knä. Om man flyttade henne lite så hon ställde sig upp så sjönk hon ihop lika fort igen. Det var färdigbusat för den här dagen. Söt. Och jag tror hon gillade mig, sprang efter mig vart jag än gick. Det är kul när man blir omtyckt. 

Imorgon kommer Elise, väldigt trevligt det. Jag saknar hon. Bäst hade varit ifall Ida kom också, men bara Elise är väldigt bra också. Och jag får Milka av Elise imorgon. Och på fredag ska vi se The Ark på livelöpet, och på lördag på riktigt i Linköping. Den här helgen kommer nog räknas till en av de bästa den här sommaren!

Kommentarer
Postat av: Rosa

sv 1: Nice, den är härlig eller hur? Man känner sig liksom fri, trots att man är så jäkla fastspänd :p



sv 2: Det var nog bland det finaste den kvällen - "Ola Salo kung av universum, mitt universum". Föreslå en uppgift där ni ska komma på en slags egen religion - eller om ni ska göra en uppgift om en speciell inriktning :) Jag tänkte göra ett arbete om det, men jag tyckte att det räckte med en sisodär 5 Ark-relaterade arbeten under 1-2 terminer, särskilt med tanke på mitt projekt.. :P



sv 3: Jag och mamma diskuterade det idag. Kom fram till att det är en internationell sång för att den rör alla i hela världen. En nationalsång för att den är en nationalsång för alla vackra idioter - en grupp människor liksom. Fast det är fortfarande felaktig svenska, fast det gör inget, det är ju sååå fint ändå! Och nej, jag har inte heller funderat så mycket på det, kom på det i bilen på vägen hem från Linköping.

2010-08-25 @ 23:28:19
URL: http://enrosagnu.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0