Bröd

Pappa bakade bröd idag. Det är kul att se honom göra det, för det händer inte så ofta nuförtiden, men när han väl gör det så märks det hur mycket han älskar det. Jag tror att han saknar att vara bagare. 
Man ser hur det glittrar lite i ögonen och han blir glad och påhittig. Jag tror att han faktiskt är glad över att jag valde att gå livsmedel, för under de här stunderna brukar han mer än gärna vilja diskutera hur man ska göra för att få ett så bra bröd som möjligt. Det lyser om min pappa de stunderna.

Jag älskar att se folk hålla på med saker de älskar. Se hur det lyser och glittrar. Jag blir så glad då, av att se andra människor vara glada.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0