Äntligen över

Nu är det över. Mack-SM. Jag kom tvåa. Och jag är inte ett dugg ledsen över att jag inte vann. Det är snarare skönt. För nu slipper jag en väldig massa måsten som ettan har. Och det är väldigt skönt att det är förbi så jag kan koncentrera mig på annat nu. Hitta ett jobb till exempel. Kanske borde jag lämna in en ansökan till Ica Maxi.
Den senaste tiden har jag inte lyssnat på så mycket musik när jag suttit vid datorn. Jag tycker att det är så skönt med tystnaden. För det är sånt liv överallt annars där jag är. Så när jag väl sitter vid datorn är det så himla skönt att få ha lite tyst runt mig.

Jag har förresten världens finaste vänner. Efter prisutdelningen i torsdags kom en hel flock med människor fram för att krama mig, vissa hade till och med tårar i ögonen. Och alla säger grattis och säger att de är stolta. Det är inget mot vad jag är, dels över vad jag presterat, men också över vilka otroligt fina människor som jag stolt kan säga är mina vänner.

Jag var faktiskt inte speciellt nervös, alls. Jag trodde att det skulle komma på onsdags kvällen, men jag var alldeles för trött för det. Och så sov jag hos Andreé och det gör mig mycket lugnare. På torsdagen hann jag aldrig heller bli riktigt nervös. Jag hade så mycket annat att tänka på. Men jag har blivit mycket lugnare. Och jag har börjat låta mig vara en självklar del i mitt liv. Det är inte alltid det har varit så. Men det är klart, vem blir inte lite nervös när man ska prata inför flera hundra personer? :)

Snart tror jag att jag ska börja klura på ett inlägg till en ny blogg. Mer om den i ett senare inlägg.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Åh, vad roligt! Grattis! :)

2010-04-28 @ 11:31:30
URL: http://enrosagnu.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0