Vakna två timmar för tidigt

Jag vaknade en minut över sex. Jag hade kunnat sova till åtta, även om tanken var halv åtta. Men jag hade en fluga i mitt rum. Den såg jag igårkväll, men tänkte att det är ju ingen mygga så saksamma. Om jag är irriterad på morgonen är det inget mot när jag har vaknat för tidigt av en sån pluttig anledning så jag inte kan somna om. Plus att jag var väldigt kissnödig också. Har fortfarande inte varit på toa, om någon bryr sig ^^

Jag satte mig här för att ändra lite i en text till skolan för jag tyckte att det lät dumt igårkväll. Men tror att jag ger upp den idén. Kommer inte på hur jag kan skriva annorlunda.

Som världen ser ut idag är människor väldigt ointresserade av vad som händer utanför deras radar. Mår man själv bra, och de runt omkring en, tycker man att världen är nog helt okej. Visst finns det många som verkligen kämpar för att göra världen bättre, men för att det ska funka att världen blir bättre måste ALLA hjälpas åt. Sen kommer det alltid finnas rötägg som inte bryr sig om andra än sig själva.

Så hade jag skrivit. Jag tyckte det lät fel. Tycker fortfarande det litegrann. Men vid en extra eftertanke så tycker jag nog så egentligen. Människan är egoistisk och tänker på sig själv i första hand, och mår man själv bra och de runt omkring en tycker man att världen är iallafall uthärdlig. När man mår bra vill man inte förstöra det med att tänka på att andra har det mycket värre. Eller så är det jag som är ännu egoistiskare än resten av mänskligheten. Nu ska ni inte få tron att jag aldrig tänker på någon annan än mig själv, det gör jag. Kanske inte så mycket som jag borde, men jag bryr mig.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Jag tycker att det var väldigt bra skrivet och formulerat! Det ligger mycket sanning i det, som man inte tänker på, undantag finns alltid, både till det bättre och till det sämre.



sv: Snart konserter igen! :D

Ja, de har ju det. Jag fastnade mycket för det där med Fritt Fall, jag kände liksom igen mig så mycket i det.

Har du lagt ut någon bild på det som jag missat? Om inte, kan du väl göra det, eller länka till inlägget där bilden finns? :)

Förresten, läste i gästboken att du ville ha Ark-bilder. Jag har ngra oredigerade om du är intresserad? :)

2009-09-08 @ 11:38:05
URL: http://olasalosuperstar.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tyckte de lät smarrt :)

2009-09-12 @ 08:14:59
URL: http://justanotherfool.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0