"jag ska inte prata så länge"

"Jag ska inte prata så länge" sa jag till far innan jag beslag tog hans mobil och ringde till Elise. 47 minuter senare gav jag motvilligt tillbaka mobilen igen. Det var väldigt roligt att höra Elise röst igen. Vi hade mycket att skratta åt. Förolämpningarna haglade tätt. Enligt Elise kommer jag inte bli känd och enligt mig kan Elise inte bli något av sin utbildning.

Tre veckor är äntligen förbi. Mobilen har varit overkligt tyst, men det har ändå gått väldigt fort. Jag har faktiskt haft ganska fullt upp. Att jag nu sitter hemma nästan en hel helg känns väldigt lustigt. Och tråkigt. Det var skönt igårkväll att få vara själv. Nu ikväll har jag suttit och hoppat upp och ner och väntat på att något ska hända. Och klippt sönder ett par jeans. För att laga två andra par jeans. Det blev inget laga, bara klippa. Får se om jag orkar laga något imorgon. Egentligen borde jag plugga mera också. Men tror att jag ser på film istället. Det är inget viktigt iallafall. Eller matten är lite viktig kanske, men jag fattar inte.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0