Hemma från släktträff

Nu är jag hemma. Bara skönt tycker jag. Jag har varit på kryssning med Birka Paradise till Åland med massa släktingar. Min pappas moster ska fylla 60 i år, så det var fest pga det. Eftersom att syster inte fick komma hem den här helgen (typiskt) hade jag inte många att umgås med egentligen. Visst är alla släktingar trevliga, men jag känner dem inte. Och jag har väldigt svårt att prata med folk jag inte känner. Tycker också att det är lite läskigt att åka sån där båt. Allt känns så patetiskt. Fast, tycker att det mesta jag gör känns väldigt patetiskt nu av någon anledning. Men ålandskryssning är inget kul egentligen. Särskilt inte när allt består av barnfamiljer och vuxna. När vi väntade på att äntligen få gå av började en mindre nykter människa prata med oss: "Det är så skönt att komma tillbaka, egentligen går man ju bara och väntar på att få komma hem igen och få sova i sin egen säng!" Måste nog hålla med honom, jag längtade väldigt mycket efter min säng.

Som vanligt när jag har mycket att göra sitter jag vid datorn. Men jag tror att jag skjuter upp allt till imorgon. Just nu orkar jag inte.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Kryssningar ÄR läskiga och konstigt påhitt...



sv: Tyckte att han nämnde att Arken låg 1a och 2a. Pluggade samtidigt så lyssnade mest på musiken. Spelade typ halva Calleth och nästan hela Decorum :)

2009-09-13 @ 23:54:22
Postat av: Ida

Jag har aldrig vart på kryssning så jag har inte så stor erfarenhet av de, men de verkar lite läskigt..

När jag hör kryssning till Åland tänker jag bara på den där dokumentären då Arken åker Ålandsfärja.. "det ska bli kul att ta del av den åländska kulturen, äta av den åländska maten och träffa de åländska folket"

2009-09-14 @ 07:15:35
URL: http://justanotherfool.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0