Sverigedemokraterna- Nej Tack



På facebook finns det en grupp som heter Sverigedemokraterna- Nej Tack. Sverigedemokraterna är ett hett ämne just nu. Många negativa röster hörs. Nästan de enda som hörs egentligen. De som stödjer Sverigedemokraterna hörs inte. Iallafall, jag läste lite i diskussionsforumet, där diskuterades det bl.a. att tv4 kommer visa SD-reklam.
TV4-gruppens vd Jan Scherman säger så här "Vi har gått igenom regler och riktlinjer och beslutat släppa fram alla partier som i sitt partiprogram stöder ett demokratiskt statsskicks grunder och lever upp till demokratiparagrafen". Aftonbladet istället tänker inte ha med SD annonser i sin tidning. Men de kommer att publicera debatt­artiklar från SD efter normal redaktionell prövning, de kommer även att upplåta plats för redaktionell granskning av Sverige-demokraterna.

Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article5808066.ab
DN http://www.dn.se/nyheter/politik/fritt-fram-for-sd-reklam-i-tv4-1.903081

Jag tycker att det är bra av aftonbladet, samtidigt som de tar avstånd från SD vill de debattera med dem. De är ett parti, som väcker många stora känslor, och för att kunna bevisa att de har fel måste de debatteras med. Visa att deras argument inte håller. Det går inte att bara bojkotta dem och säga att de är främlingsfientliga. Det kommer inte få ett slut på det här. För att få ett slut på det här måste de motbevisas.
Samtidigt kan jag inte riktigt säga att tv4 gör fel. De måste låta alla partier få plats, och de kan inte på samma sätt som en tidning debattera med dem.

Någon som tar avstånd från Sverigedemokraterna, är Soran Ismail. En av Sveriges bättre ståupp komiker just nu. På sin blogg skriver han mycket om SD, eller kanske mer videobloggar. Men det är värt att lyssna på hans tankar och åsikter. Läs Sorans blogg Här!

Jag har svårt att formulera mig, jag vet. Nu ska jag försöka hitta en film och gå och lägga mig. God natt!

Kommentarer
Postat av: Elise

Typ alla mina vänner är fan av den sidan nu, det är grymt bra! Skall du beställa pin? Man var tvungen att skicka ett mail och även betala för den visade det sig nu. Men det kan ju va värt.

2009-10-29 @ 23:23:54
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0