Så liten i stora världen.

Det finns så mycket borden. Så många måsten. Men så lite jag gör. Så lite jag känner att jag hinner med. Jag vet inte vart jag vill komma. Är inte på humör för att skriva. Men det finns så mycket jag skulle vilja göra. Jag skulle vilja göra något för världen. Göra något för att få världen till ett bättre ställe att leva på. Men jag vet inte vilken ände man ska börja i. Jag känner mig så handlingsförlamad. Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Jag har inga pengar, inte mycket tid, inte mycket av något. Jag är dålig på att förklara. Men jag vill göra något. Kan någon hjälpa mig?



Mitt liv är bara fyllt av längtan. Längtan efter att bli arton, längtan efter nästa sommar, till nyår hos Ida, till Elise om mindre än en månad, till att vara av med ARL, längtan efter att ha pengar. Jag gör inte mycket mer än att längtar. Aldrig kan något vara perfekt.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0