Låång vecka.

Imorgon är det äntligen fredag. Ska bli så skönt att det är sista skoldagen den här veckan. Redan i tisdag var jag trött så jag ville dö och kom fram till att den här veckan skulle bli lååång.

Idag hade vi projekt och företagande, en kurs som jag aldrig ser fram emot. Idag fick vi tillbaka proven och han skrev upp på tavlan hur många som fick IG, G, VG och MVG. Sen frågade han om vi hade förslag på förbättringar. Jag sa att jag tyckte att vi skulle få läsa lite mer själva i boken. Självklart när han pratar med någon av oss elever börjar han prata om något helt annat. Och vi tjaffsade med honom hela lektionen, mest jag. Jag blir så arg! Resten av dagen har jag gått runt och varit förbannad. Men det går inte att kommunicera med den läraren! Det tycker jag är ett krav man kan ha på en lärare, att den ska kunna prata och FÖRSTÅ svenska språket. Men så får man inte säga, för det är disskriminerande mot invandrare, de måste ju också få jobba. Ja, visst, men det går inte att vara lärare om man inte kan lära ut så elverna förstår!

Det enda som är bra idag är att Markus Krunegård släppte sina album igår, så jag ska lyssna igenom dem på Spotify idag. Tyvärr verkar det vara som jag trodde (iallfall om man ska tro Extra Östergötland), att vissa låtar är helt underbart bra och vissa förstår man verkligen inte varför han skulle ha med. Men ändå är det något som trollbinder en när man lyssnar på honom.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Skolan tar kol på en! Vi hade en lärare förra året som indirekt sa att vi var värdelösa eftersom att vi inte ens begrep matte A?! Sen att han inte kunde förklara och nästan alltid tog exempel som inte fungerade hade ju inte med saken att göra...



Sv: Jaa, det är underbart! Haha, jag har också tänkt så x) ibland får jag för mig att de mötena har räddat mig. Jag insåg efter konserten hur deppig jag hade varit och hur mycket jag behövde den där konserten..

2009-10-15 @ 23:33:37
URL: http://enrosagnu.blogg.se/
Postat av: Elise

Fy fan, stå upp för din rätt att utrrycka dig sötnos!!!

Lol att det var Amnesty reklam under inlägget när jag precis vart på den kampanjen ^^

2009-10-16 @ 13:24:46
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0