Händelser från förr.

För en månad sen såg jag Ola Salo och Per Tengstrand i Uppsala. "The Lieder Of The Pack". Så himla vackert och underbart. Jag längtar tillbaka.

För 5 år sedan blev en liten pojke och en äldre kvinna mördade i Linköping. De var på väg till skolan/jobbet. Fortfarande har mördaren inte hittats. Jag minns en bild på en ambulans, det var den nya ambulansen. Jag minns att min syster lärare bodde nära gatan där det hände. Nu tänker jag inte längre på morden, men självklart var det något som skakade Linköping. Självklart blev man lite rädd, lite försiktigare.

För 30 år sedan bestämde socialstyrelsen att Homosexualitet inte längre skulle klassas som en psykisk sjukdom. Sedan dess har det hänt ganska mycket. Vi är en bra bit på väg till ett jämnställt samhälle. De har fått rättigheter, det senaste, samkönade får ingå äktenskap.
  Homosexualitet är ingen sjukdom. Det handlar om kärlek, skit samma vilket kön personen har som man blir kär i. Kärleken kan vara lika stark iallafall. Se inte homosexualitet som en sjukdom- Se det som KÄRLEK!
  Minns att min syster berättade att de hade haft besök av en person från Jehovas vittnen. När klassen diskuterade med den personen sa någon av min systers klasskamrater: Jag känner medlidande för homosexuella, de är ju sjuka.
  Det är 30 år sedan homosexualtitet slutade klassas som en sjukdom- har vi inte kommit längre?

Kommentarer
Postat av: Elise

Först tyckte jag det var lite stämningsförstörare när andra stycket kom. Men det är tänkvärda ord.

Och ja, jag förstår ju dig, såklart, jag har ju "flickvän" och så (haha hjälp hoppas folk fattar att jag inte menar allvar...). Jag säger bara "You can't change the way I feel or convince me that my wish is unreal" ;)

2009-10-19 @ 19:46:02
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0