Varför är alkohol så fascinerande?

Jag dricker alkohol. Inte speciellt ofta, men det händer. Visst får det mig att känna mig ganska patetisk ibland, att jag inte kan ha kul utan alkohol. Och det fyllan ger mig ganska ofta minnen som jag helst skulle vilja glömma. Men just då, just den kvällen får jag glömma att tänka på vad jag gör. Jag får känna mig lite snyggare, lite roligare. Just då får jag känna att jag är bra ibland. Även att jag egentligen vet att så inte är fallet riktigt.
  Jag blir lite som jag skulle vilja vara alltid. Visserligen gör jag mycket dumt också, men jag tycker om när jag slutar bry mig om hur jag ser ut och kan prata med vem som helst. Jag känner mig rolig och intressant.
  Jag önskar att jag skulle kunna vara lite så när jag är nykter också. Det känns hemskt att jag behöver alkohol för att kunna släppa lite på gränserna.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0