Lukter

Vårat hus luktar gammalt. Nästan som kyrka. Jag har aldrig lagt märke till hur vårat hus luktar förut. Tyckt att det inte luktar någonting. I söndags, efter att inte varit hemma på länge, luktade vårat hus gammalt. Inte äckligt, som mögligt och skitigt. Utan gammalt. Som en kyrka. En småmysig lukt.

Imorse gick jag upp efter att mamma hade ätit frukost. Det luktade kaffe. Den lukten gillar jag. Lite juligt. Det kommer bli ännu mera jul lukt när allt julpynt kommer upp. Också det en mysig lukt. Det är väl något av det enda jag gillar med julen. Lukten.

Mitt hus luktar gammal kyrka. Hur luktar ditt hus?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker att ditt hus luktar som våran sommarstuga! :)

2009-11-24 @ 15:03:05

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0