Fredagkvällar= tidiga kvällar

Jag har fått för vana att somna väldigt tidigt på fredagar. Igår somnade jag lite efter tio. Jag förstår inte riktigt det här, i veckorna har jag problem med att komma i säng innan halv elva. Och på fredagkvällar när jag kan vara uppe typ hur länge som helst somnar jag nästan innan tio! Men det är ganska skönt. Jag var helt slut när jag hade lagt mig och kollade på film. Bolt. Den är söt. Vaknade dock senare av att tvn var på, tror det var Hairspray då.
  Men jag gillar lite att få somna tidigt på fredagar när jag är hemma. Iallafall nu, jag behöver det. Det var inte heller så farligt att vakna vid sju imorse, förutom att jag drömt ytterligare en mardröm. Men det var lugnt och tyst, och jag trivs väldigt bra när det är lugnt och tyst och det bara är jag uppe. Oftast iallafall.

Jag har en teori att det är för att allt släpper på fredagar. Ingen panik över ogjorda läxor, trött efter fem dagar i skolan, ingen oro över hur provet kommer gå imorgon. Ingenting. Man behöver egentligen inte göra någonting. Fredagkvällar är min sabbatskväll. Då behöver jag ta det lugnt.

Idag ska jag försöka skriva lite på min bokrecension som jag glömde i skolan, plugga lite annat. Prata med Elise och sen åka till Åtvid och leka med Elsa. Ska bli riktigt roligt :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Fast det säger dom ju om de flesta spelningar/festivaler;)

2009-11-14 @ 17:36:35
URL: http://kestrels.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0