Uppe sent

Eller, det är inte speciellt sent egentligen. Halv ett. Men det var länge sen jag satt uppe vid datorn vid den här tiden. Förr, för två år sedan satt jag uppe halva nätterna, varje dag nästan. Nu kan jag inte förstå vad som var så viktigt vid datorn då. Egentligen borde jag sova nu. Men jag har ont i magen så jag tror inte att jag klarar av det just nu. Funderar på att spy, men toan var så äcklig.

Det var så himla mysigt hos mormor och morfar igår, lite små jobbigt, eftersom de är så himla snälla och rädda att göra fel eller glömma något, men på kvällen satt jag och mormor och pratade ett bra tag. Det var riktigt mysigt. Vi pratade om muslimer, homosexuella och hultsfredfestivalen. Det var intressant att höra vad mormor tänkte. Vi lever ju egentligen i helt olika världar. Hur mormor uppfattar homosexuella, tillexempel, är helt olik den uppfattningen jag har. Men hon har levt i en tid då det sågs som en sjukdom och då det inte var accepterat och hon kommer inte alls i kontakt med homosexuella. Jag har inte levt under den tid då det sågs som en sjukdom, jag lever i en tid då homosexualitet blir mer och mer accepterat i samhället. Det är inget ovanligt med homosexuella längre.

När man är hos mormor och morfar blir man uppgödd. Det är därför min mage inte mår bra nu. Jag är fortfarande mätt från raggmunkarna jag fick när jag kom, plus att mormor proppade mig full med annat resten av dagen och kvällen. Och idag har vi varit på julbord hos min moster. Ännu mera mat. Men trevligt där också.

Egentligen hade jag bara tänkt konstatera att jag satt vid datorn och det var sent. Det blev lite längre. Nu ska jag sova eller se på film eller något.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0