Så kallt!

Så här sitter jag nu igen. Och fryser. Jag ska nog försvinna ner under täcket i min säng, som jag värmde upp förut. Idag förfrös jag tårna. Jag skulle tagit varma sockar. Jag halkade när jag gick från bussen. Jag bröt inget, det är det som är bra med att ha mycket fett. Men ett blåmärke blir det nog.

Jag blir omotiverad till att gå ut när det blåser snö hela tiden. Så jag har stannat inne. Inte för att det är varmare här direkt, men det är mindre snö här.

Imorgon slutar jag. Jej. En halvtimme i kyrkan. Egentligen skulle jag kunna stanna hemma. Men jag ska ändå gå på stan en stund imorgon så jag kan lika gärna gå till kyrkan.

Jag har inget att skriva. Så jag kan berätta om pepparkakshus. Vi hade tävling idag, om vem som gjorde det snyggaste. Jag fick hederspris. Vi tänkte göra ett runt, med en kon som tak. Det gick sönder. Så vi klistrade ihop lite delar som passade ihop. Det blev transvestiten Berit. Han hade Tunga, näsa och ögon. Och en luva med skorsten.

Nä nu ska jag sova. Kanske att det kommer upp en bild på Berit en dag. God natt

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0