Jul


Jag vet, dålig bild, men det är enda bilden jag har från jul. För två år sedan tror jag.

Idag var det ännu en insändare i extra om jul. Om att alla inte firar jul. Nej, vi vet att det är många här som inte firar jul. Men i Sverige är det en gammal tradition att fira jul och vi vill fortsätta med det även om det kommer invandrare hit med annan kultur och andra traditioner. Låt oss göra det! Jag tycker att vi försöker anpassa oss ganska mycket efter alla de som kommer hit, men aldrig att man hör något att vi svenskar gör något bra för de som kommer hit, bara gnäll över att vi inte anpassar oss tillräckligt. Men vi ska väl inte ändra alla våra traditioner för att vi hjälper människor som inte har samma traditioner som oss? Jag tror att jag sett någon diskussion om ledighet från skolan pga ramadan. Men där säger jag nej! Jag har inget problem med att alla inte firar jul, utan firar andra högtider, men här firar vi jul så sluta klaga!

Jag vet att jag låter gnällig nu. Och jag är visst för mångfald! Jag tycker absolut att vi ska ta hit invandrare och ta hand om dem! Men jag vill inte anpassa ihjäl mig för dem, jag vill ha kvar mina traditioner. Acceptera att det här nya landet ni kommit till firar jul.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0