Häller man choklad i kall grädde stelnar chokladen

Nu har jag precis ätit frukost. Om lite mindre än en timme kommer mormor, morfar, moster och morbror. Och nej, jag vaknade inte nyss, jag vaknade runt nio. Jag har bakat de två första timmarna av dygnet. En typ nötmaräng med chokladgrädde fyllning. Jag upptäckte att man ska inte hålla på med för många saker samtidigt. För när jag började hälla ner chokladen i grädden ringer klockan och jag springer för att ta ut den andra bottnen från ugnen. Under tiden hinner chiokladen stelna. Så istället för att bli en jämn smet blir det grädde med chokladkross. Men det är gott det också. Det blir inte lika snyggt bara.

Igår var jag på mellandagsrean. Jag hittade allt det jag var tvungen att ha. Ett par jeans, ett par byxleggings, en väska, ett par skor och en jättesöt tröja. Först åkte vi till Norrköping, jag var tvungen att åka till New Yorker, min bästa affär, sedan vidare till Linköping och sedan ut till Tornby. När jag kom hem igår var jag rejält trött. Ändå somnade jag inte förrän halv två, jag tittade på True Blood.

Imorgon är det den stora dagen. Dagen då jag sätter mig på tåget mot Boden. I cirka 18 timmar ska jag sitta på det där tåget. Jag längtar till jag kommer fram! I en hel vecka ska jag leka med Ida, och vara med i ett Bodiskt julspel, det ni!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag höll mig också vaken till klockan två.. skyller på den där Dr House. Förresten drömde jag om att Huse kom till mig istället för dig.. och han var bror till Elise. Det var skumt och jag hoppas att du kommer fram som dig själv på torsdag! :)<3

2009-12-29 @ 11:51:28

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0