Ett avbrott från bakandet

Jag kan nästan inte bli nöjd när jag bakar. Idag har jag hitills gjort hasselnötsbollar, knäck och kört ihop en lussekattdeg. Hasselnötsbollarna blev lagom mycket mandelmassa på, men alldeles för lite nougat. Knäcken blev lite för lös. Och när jag mätte upp till lussekatterna lyckades jag hälla ut hälften av saffranen. För att få fram smaken och färgen bättre i saffran kan man blanda ut den med lite sprit. Den blandningen hade jag ställt lite bakom degblandaren. Självklart kastar jag den tomma mjölpåsen på saffranen utan att tänka. Vips så låg all saffran utspritt på bänken. Men förhoppningsvis blir det bra iallfall, jag fick upp det mesta av saffranen. Det luktade inte så mycket om degen bara.. Men det kanske blir bättre sen.

Jag hade en intressant konversation igår. Vi får väl se vart det leder.. :)


Kommentarer
Postat av: I

Duktiga du, jag ska också göra knäck idag. höhö

2009-12-12 @ 13:17:19

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0