En meningslös lista för att jag inte orkar sova

Är det inte väldigt irriterande att läsa en text som är felstavad och massa avkortade ord? Jag stör mig till och med nästan på när sms inte är korrekt skrivna.

Jag har tråkigt, har ont i magen och vill inte sova. Ingen aning om varför jag inte vill sova, jag är skit trött. Jag känner inte för det bara. Istället vill jag sitta vid datorn och tycka synd om mig själv. För att ha något att göra, mer än att bara spela harpan gör jag en sån där meningslös lista och lägger ut här. Brutalt snodd från Kanin's bilddagbok för att jag visste att hon gjorde en sån för inte så länge sen.

ÅRET/2009. 

Hur har året nollnio varit för dig? – Mest bara bra. 
Bättre än förra året? – Ett år utanför Åtvid, ja, bättre än förra året.
Någonting du aldrig kommer glömma nollnio? – Peace and Love, träffa Ola Salo
Har du flyttat under år nollnio? – Nej.
Har du hittat en ny låt som du älskar? – Ingen speciell låt, eller många låtar rättare sagt. Men jag har snöat in väldigt mycket på finaste Lasse (Linköpings Lasse, Elise ^^)
Har du druckit alkohol? - Ja
Har du kysst en främling? - Ja


KÄRLEK.

Hur har din kärlek varit nollnio? – Åt helvete till en början, bättre i slutet.
Har du varit kär? – Varit kär, kommit över det och börjar bli kär igen.
Har du sagt jag älskar dig till någon? – Ja,
Har någon sagt jag älskar dig till dig? – ja, 
Har du haft ett hemligt förhållande? – Nej, eller. Nej det har jag inte. Men haft kontakt med någon som vissa tycker att jag inte borde ha kontakt med. 


SORG&HÄMD.

Har någon i din närhet tagit självmord? - Nej 
Har någon i din släkt avlidit? – Nej, eller långt borta i släkten kanske, men ingen jag har kontakt med.
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? – Nej, jag slåss aldrig seriöst. Mest för att jag är svag men sak samma ^^ 
varit i slagsmål? – Inte på seriöst, av samma anledning som ovan.


PERSONLIGT.

Har du gjort någonting du ångrar? – Det finns alltid saker att ångra
Isåfall vad? – Jag pratar för mycket ibland, eller snarare att jag säger väldigt klumpiga saker. Säger sådant som jag verkligen inte behöver säga, och som jag egentligen inte menar.
Har du skämt ut dig? – Ja, (skäms och njut)
har du ljugit för en vän? – Jag är nog Sveriges sämsta lögnare. 
Har du varit ute en hel natt? – Jag har sovit ute i tält, men inte ute ute en hel natt. 
Har du blivit tagen av polisen? – Nej, de dök bara upp på en fest, men ingen blev tagen.
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? - Nej
Har du sovit i samma säng med ngn i samma kön? - Ja 


SKOLA

Vilken skola går du på? – Anders Ljungstedts Gymnasium
har någon varit elak mot dig i skolan? - Nej 
Hatar du ngn på din skola? – Halvt om halvt
Har du gjort ngt framsteg? - Ja
Haft alla rätt på ett prov? – Alla rätt på de uppgifter jag klarade. Jag ser det som alla rätt på det provet, nästan. 


VÄNSKAP.

Har du träffat nya vänner? – Ja, ganska många faktiskt 
Har du förlorat en vän? – Tyvärr har kontakten med många fina vänner försvunnit. Jag har inte riktigt tid att hålla kontakten med alla… 
Har du fått tillbaka kontaktet med en gammal vän? – Ja, faktiskt 
Har du gått bakom ryggen på en vän? – Kan ha hänt, tyvärr
Har du ljugit för en bästavän? – Nej, jag kan som sagt inte ljuga.
Har du haft en relation med en vän? – Ehm, konstig fråga.. Det har man väl alltid, eller? 
Har du många killkompisar? Ingen jättenära vän, men en del.


Kommentarer
Postat av: Rosa

Jag snor den av dig :)



Det är fruktansvärt irriterande! Framför allt särskrivningar. Jag kan typ inte läsa en särskriven text. :p

2009-12-21 @ 22:25:55
URL: http://enrosagnu.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0