It's such a perfect day

Nu ligger jag i min säng, med min dator bland mina sängkläder. Men det är inte mitt hem. Kanske kommer det att bli hemma, men det kommer ta tid. Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Mitt första riktiga jobb. Vuxenlivet börjar. Jag tror att det kommer bli bra, så småningom. 

Den här helgen har varit den sjukaste och underbaraste helgen jag varit med om. Bilderna ligger fortfarande kvar på kameran och sladden är nedpackad fortfarande. Det kommer senare. Nu blir det bara en sammanfattning för att minnas. 

Vi kom till Alvesta i tid, utan problem. Väntade på bussen och hittade andra Angelheads som vi åkte buss med ut till Blädinge. Slog upp tält, kikade på Tyrolen och väntade in resten av folket. Kvällen spenderades åt att äta, sjunga födelsedagssång och kasta tårta i Elise ansikte. För oss i vårat tält blev det en tidig kväll, vi var trötta och somnade ganska tidigt. Runt klockan två på natten blir vi väckta av att Sylle bjuder in oss till elden inne på backstage området. Alla går dit och vi sitter vid elden, pratar om lustiga saker och dansar till bra musik. Att bli väckt sådär mitt i natten gör mig aningen förvirrad, jag glömde tänka på skor och drog bara sovsäcken om mig och huvudet snurrade som om jag var full. Vi hade trevligt iallafall och slutade frysa för ett tag iallafall. 

Dagen inne på festivalen var helt underbar. Parken var jättemysig med massor av små detaljer. Musiken var bra och jag blev positivt överraskad av det mesta. Nycirkusen var dock för läskig för mig, de gled ned på en stång med huvudet mot marken och jag trodde att de skulle dö. Det enda som var en besvikelse var Peter Wahlbeck. Gubbe. Konserten med The Ark var superbra, hela första delen var jag bara lycklig och kunde inte sluta le. Under Stay with me kom tårarna. Men egentligen var inte konserten något jättespeciellt. EGLO var en riktig överraskning, jag fattade ju att det skulle vara bra. Men inte så bra. Och det hände så många konstiga saker under spelningen. Det var inte många som inte blev uppbjudna att hjälpa till i en låt. Dansa till en barnlåt om ett sår. Lustigt. Efter att de hade spelat färdigt dansade vi till bra musik med Jepson. Han buggade med mig och Elise. Och med Rosa själv. Höjdpunkt. Våra tröjor fick de signaturer de har väntat på. Dansgolvet blev mer och mer tomt och tillslut var det dags för oss att gå tillbaka till tältet efter att ha värmt oss vid elden.

Den här morgonen flög förbi när vi pratade om allt möjligt Arkigt. Jag vill tacka alla Angelheads för den här helgen, ni är alla så speciella och fina människor. Tillsammans med er har jag upplevt några av de bästa dagarna i mitt liv. "It's such a perfect day"

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0