The Ark, större än jag trodde?

Jag tittade på dokumentären om The Ark från svt igår. Den från 2001. Då hade The Ark precis slagit igenom och var ute på sin första stora turné. Den här tiden, runt 2000 var jag fortfarande liten och lyssnade inte mer på musik än mammas och pappas och skivor för barn, så jag vet inte riktigt hur musikindustrin funkade då. Men som det ser ut nu är det inget band som får en dokumentär (eller tillochmed två) om sig efter första skivan. Var det så att det var annorlunda då och det inte var något jättestort då? 

Jag vet inte, men det känns ändå som att The Ark var större när de slog igenom än vad jag trott. För mig har de varit ett fantastiskt band ända sen jag upptäckte dem. Men jag har aldrig riktigt förstått hur stora de var innan. Men när man ser på dokumentärerna och ser publiken så är ju det ganska stora publiker för att vara ett band som precis slagit igenom.

Hur länge har Du lyssnat på The Ark? Minns du första tiden, då runt 2000? Var de mycket större än andra band som också precis hade slagit igenom? Tell me :)

Kommentarer
Postat av: V

Jag började lyssna lite smått på dem 2001-2002, men tyvärr kommer jag inte ihåg om de var större än andra band som hade slagit igenom då^^

2009-09-11 @ 16:54:23
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Livli

Jag började lyssna på Ark sommaren -00, efter att min storebror tjatat om hur fantastiska dom var.

Då var jag 12 och jag kan fortfarande idag minnas hur folk verkligen inte kunde förstå hur man kunde lyssna på ett band vars sångare hade konstigt färgat hår, klackskor och catsuits.

Så var det faktsikt ett bra tag, kommer aldrig glömma folks glaganden i skolan "Hur kan du lyssna på dem??! Det är ju bara ett gäng bögar!!!"



Well, vid -02/-03 började folk få upp ögonen för dem, mycket i samband med "Father of a Son" och hela "In Lust We Trust". Vet inte riktigt varför, kanske var den andra skivan mer "normal", I don't know...



Men för mig är fortfarande "We Are The Ark" en utav de bästa skivorna som någonsin gjorts! :)

2009-09-14 @ 09:27:11
URL: http://inteallsfoerbannad.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0