Oxelösund 17/6 2007

På grund av bilden på Ola i The Ark's studioblogg började både jag och Elise tänka på ett klipp på youtube när Ola står och pratar innan ITAFTRS, på Hultsfred. "Vi hade sytt hippieskjortor. Afrikanska tyger. Långa armar". Jag tittade på det klippet idag. Jag får gåshud. Han säger så fina saker.

Iallafall, dit jag tänkte komma var att jag blev tvungen att titta på ett klipp från Oxelösund. När Ola står och pratar innan One Of Us Is Gonna Die Young. Det är nog ett av de bättre mellansnacken tycker jag. Iallafall som jag har hört. Så jag skrev av det. 

Men vet ni vad? Det är bara, bara vid ett enda tillfälle då man kan göra allt det där som man skulle vilja göra. Det är bara ett enda tillfälle, och det är inte framtiden, och det är inte det förflutna, utan det är just nu man kan göra allt det där som man skulle vilja göra. Eller hur? Det finns ett enda tillfälle, och det är nuet, så nu har vi detta glödande lilla nu i vår hand. Nu tar vi det här nuet, och så kramar vi det och så gör vi precis allt som vi någonsin har drömt om att göra just nu. För vet ni vad? Livet är kort, livet är för jävla kort, alltså. Och för det mesta är det skit om bara tråkiga grejer. Men nu har vi det här skimrande pulserande nuet. Så nu tar vi det och fan nu gör vi det och gör det bästa tänkbara möjliga av det. Nu ska vi ha så jävla roligt. Ah gud alltså. Det finns inget tillfälle förutom just nu då vi kan göra det. För ni vet liksom, kanske till och med så att one of us is gonna die young, baby!


Kommentarer
Postat av: L!nn

Underbar!! <3

2009-10-30 @ 15:56:16
URL: http://arksyster.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: Aha, just det, men det vet jag ju! :P ändra

Pinsamt, med tanke på att vi kanske träffar dem nästa sommar xD

2009-10-30 @ 16:32:25
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0