"talister"

I aftonbladet igår var det en stor arikel om hur vi 90-talister är, och jag tycker det är så töntigt. Tillexempel stod det att vi tänker på karriären först, att vi inte vill ha barn tidigt .m. Det är så töntigt! Varför måste man alltid dela in människor i fack? Ingen är likadan som någon annan, vi är alla egna personer med egna tankar. Jag hatar det här att dela in människor i fack. Kanske är det våran undermedvetna tävlingsinstinkt som delar in oss i fack för att se vem som är bäst. Hela tiden måste någon vara bäst. För ett tag sen i aftonbladet hade de en "duell" mellan 50-talister och 80-talister. Alla som är födda på 50-talet hatar alla som är födda på 80-talet. För de har haft det så enkelt i livet och åkt på en räkmacka genom hela livet, de är lata och har inte förstått att de måste kämpa själva för att komma någonstans. Vad jag vet stämmer inte det om de jag känner som är födda på 80-talet. De är inte alls lata och de verkar veta vad de vill och kämpar för att nå sina mål. Vad gäller 50-talisterna stod det att de var så mycket bättre, att de hade kämpat sig fram i livet och de hade det verkligen inte lätt när de växte upp. Nej det kanske de inte hade, men ska man klaga på de som är födda under bättre tider då?

Varje gång jag läser om det här med "talister" blir jag bara arg och trött, jag förstår inte meningen med det. Jag vill inte delas in i något fack, jag vill bli sedd för den jag är. Men kanske är det för mycket begärt. Vi har inte tid längre att se människorna omkring oss.

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0