Sommarkänslan, vart har den tagit vägen?

Vart har den där riktiga sommarkänslan tagit vägen? Det känns inte som förut om sommrarna. Spontant åka iväg till en kompis, bada, när det börjar dra sig mot kväll se på en film och sedan gå ut och gå någon gång efter tolv. Vart har det tagit vägen? Jag minns sommrar som var så härliga, dagarna var ungefär likadana, lite folk kom hit, vi cyklade och badade, tittade på film och gick ut och gick. Allt det var så mysigt. Det är så det är när det är sommar. Nu känner jag mig ensam. Plus att jag börjar få ont i halsen också.

Aja, sommaren har bara börjat än, det kanske kommer senare. Jag har inte hunnit vara hemma riktigt än heller. Och dessutom har mor och far semester. Trevligt ioförsej. Men ett par veckor behövs när de jobbar så man kommer in i sommarrutiner med att gå upp sent och bestämma själv när man är hungrig och bara åka iväg om man känner för det. När de är hemma måste allt planeras i detalj.

Jag har iallafall sett på tjenare kungen nu, den hackade faktiskt bara på två ställen! Det är nog en av de bästa filmerna, jag har sett den hur många gånger som helst och jag har fortfarande inte tröttnat. Den är fantastisk, allt från musiken, till handlingen, till stämmningen. Allt är bara perfekt!

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0